25 Ekim 2014 Cumartesi

Obez derken? :)

Biraz önce sürprizler gelebilir demiştim ya, bu yazı onlardan biri olacak işte. Yeşil çay, iş ve bekleyen ütü arasında hem birikmişlerimi dökeyim, hem de sevincimi paylaşayım istedim. 

En baştan başlamak gerekebilir belki, bilmiyorum ama öncelikle güzel haberi vereyim. Blogumun başlığı "obez kızın günlüğü" olsa da dün itibariyle klinik olarak obez değilim :)) Bu sabah güne fazla kilolu olarak başladım. Sonunda vücut kitle endeksim 30'un altına indi (henüz 29,6 ama bu da bi şey) ve ben de psikolojik sınır olarak belirlediğim kilonun altına düştüm. İlk yazılarımda kilomu söylemenin ne kadar zor olduğunu ve hatta itiraf etme aşamasında gerçek anlamda stresten ağladığımı yazmıştım. Yalan söylemeyeceğim, şu an bile huzursuzluk yaratıyor aslında ve yüz yüze olsak kıpkırmızı olurdum ama ekran başında olmanın avantajını kullanarak güncel değerimi ekleyebiliyorum.


BMI (Vücut kitle endeksi) düşmüş kiii!


Evet canlar, şekil A1'de görüldüğü üzere artık fazla kilolu klasmanındayım. Normal insanlar için hala çok yüksek bi değer, ama benim gibi bi obez için tüm gününü pırıl pırıl edebilecek üç sayı. Üstelik sınırım olduğuna inandığım 80'in altına inmiş olmam da apayrı bi şey. 0,4 & 0,5 gibi minicik sayılardan bahsediyoruz ama psikolojik olarak ne kadar fark yarattığını görebiliyor musunuz? Lütfen diyet yapan insanlarla "500 gram verdim" dediğinde dalga geçmeyin, o 500 gram aslında çok büyük bir anlama geliyor - en azından kilo almamışım, hatta üstüne vermişim bile. O 500 gram bizim için çok değerli. Düşünürsen sadece bi küçük şişe su, ama biz o şişeyi vücuttan atmak için o kadar dikkatli yaşıyoruz ki! (Toplumsal mesajımızı da verdik oh yeş)

Aslında kilo verme macerama tam iki sen önce başlamışım. Tabi ki ortaokuldan beri çılgın diyetler yapıp çılgın kilolar verip çılgın kilolar almışlığım sayısını hatırlamadığım kadar çok, ama iki sene miladımı başarılı operasyon üzerinden seçtim. Daha önce hiç verdiğim kilonun hepsini, hatta fazlasını almadığım bir yıl geçirmemiştim. Geçen sene doktor kontrolündeki diyeti bıraktıktan sonra 6 kilo almış olsam da, hala başlangıçtan 10 kilo az olmam benim açımdan başarı. Belki de bu süreçle ilgili daha uzun bir post gerekiyor, evet evet kesin gerekiyor. Onu da "iki senede nasıl 22,5 kilo verdim" olarak başka zaman yazalım mı?

Bu arada çaktırmadan spoiler verdim; iki senede dukan öncesi 10, dukan seyrinde 12,5 olarak toplam 22,5 kilo vermişim - bi damacana 19 lt!!

E müsadenizle kendime "yürü beeee" demeyi borç bilirim ;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder