8 Mayıs 2015 Cuma

Smoothie ile kahvaltı

Beybi beybi beybi uuuu yeeee...

Justin Bieber dinlememem bu şarkının beynimin kıvrımlarında gizli olduğu gerçeğini değiştirmiyor maalesef :( Bi de Rebecca Black - Friday var ki o konuya hiiiiç girmeyelim. Hımpf..

Öhöm. Diyete geri dönmemin üzerinden kaçamaksız 3 gün geçti ve sabah 66,3 olarak uyanmanın mutluluğunu yaşadım. Lakin artık spora da yavaştan el attığımı düşünürsek beslenmemi sadece diyet konseptinden çıkartıp sağlıklı beslenme olarak güncellemeye çalıştığım doğrudur. Nitekim buzdolabımda duran ve korkudan elleyemediğim ısırganlar buna örnek olabilir. Isırılma korkusunu bıraktığımda kavurma yapıp yoğurdu basacağım oh yeah! Hiç yemedim ama ot kavurması sonuçta - ne kadar kötü olabilir ki?

Sağlıklı beslenme nedense bana Dukan'dan biraz daha farklı geliyor. Ne kadar doğru bilemem, ama zaten tüm yaptıklarım kendime göre doğru değil mi? O zaman doğru. Gerçekler acıdır baklava tatlıdır baklava gerçek değildir kadar doğru. Ayahahahahyt Cuma günü mutluluğundan oluyor bu manyaklıklar hep! Başa dönelim. Daha az et/davuk, daha fazla sebze/meyve gömmek istiyorum bünyeye. Veeee o da nesi - smoothie denilen zımbırtı tam bu iş için bulunmuş adeta.

(Öncelikle şu ana kadar 3 defa smoothie yapmış bi insan olarak atıp tutacağımı dikkate alın, sonra okuyun.)

Efem.. Kahvaltıda pıt diye hazırlanabilen bu sıvı arkadaş ciddi anlamda tok tutuyor. Ayrıca benim gibi uyandıktan 2-3 saat sonra katı gıda tüketebilenler için ise uyanır uyanmaz bünyeye yemek sokmak için on numero beş yıldız. Pıt diye hazırlanır derken de şaka yapmıyorum ayrıca; bu sabah 10 dakikada sebze meyve yıkayıp soyma faslı dahil iki kocaman bardak içeceğimiz oldu (Neden 2 bardak? ayol ben sağlıklı olacam da Cicoş eksik mi kalacak? Hıııııh!) Ayrıca psikolojik olması çok muhtemel bir "Allahçım yarepçim ne gaddar sağlıklıyım" hissi ile günü güzel geçirdiğini de söylemeden geçemeyeceğim.

Tarif? Yidik biz onu (literally) Şimdilik elimde bir tatlı, bir de tuzlumsu tarif var. Tatlı daha güzel ama sabah sabah fazla gelebiliyor. Ama tatlıya buzu basıp hafta sonu gündüz içilince çok fantastik pek leziz süper manyak bir öğle yemeği haline geliyor. Hmmmm... Hazırsak dımdırı dımdırı dımdırıııııı (O değil de, bunlara isim bulmak lazım) Bir deeee tarifler iki kişilik, yormayın beni rica ediciyyymmm..

Bademli pembe (isim bulmak benim stylam değil, yaratıcı olan parmak kaldırsın!)

1 muz (önceden dilimlenip buzlukta accık bekletilince daha güzel)
8 çilek
20 badem (önce rondoda çektim biraz daha kıvamlı olsun diye)
1,5 bardak falan süt (aslında göz kararı)
5-6 kaşık yoğurt (bu da göz kararı)

At hepsini, blender işi yapsın, sen höpürdet! Modern ev kadınlığı çok zor azizim..

Meyveli cacık 

Cıvık yoğurt (ev yapımı yoğurt kıvam tutmayınca smoothie olmakla cezalandırıldı)
2 küçük salatalık
Yarım yeşil elma
Yarım armut
Yarım limon suyu
Bir kaç tutam nane (sabah sabah yok böyle bi ferahlık!)
1 tatlı kaşığı keten tohumu (bi dahaki sefere bunu da önceden çekeceğim, dibe çöktü)

Sabah gözünü açar açmaz dolaptan bunları alıp soyuyorsun, sonra blender çalışıyor. Kahve bile içmeden smoothie yüklüyorum bünyeye. Al sana vitamin mineral bombası.

Uyarılar

1 - Tanecikli yapıyorsanız boşuna pipet kullanmaya kalkmayın. Pipet tıkanıyor, ben gıcık oluyorum, pipet piç oluyor, bardak kafaya dikiliyor.
2 - Blender sabah öyle bi gürültü yapıyor ki komşular gelse şaşırmam. Cicoş hala yataktaysa gidip haber veriyorum korkmasın diye, siz düşünün.
3 - Kahvaltı için buz gereksiz - zaten dolaptan çıkıyor hepsi ama gün içerisinde içecekseniz mutlaka buz katın, hatta alkol de katabilirsiniz ki en yakın zamanda karpuzlu votka smoothie tarifi uyduracağım - pardon deneyeceğim. Öhöm.

Bu arada bendeki cihaz bu. Alttaki musluk süper görünse de yalan :( :( Hep tıkanıyor, dibindekini almıyor.. Ama cihaz canavar gibi tü tü tü!


Rengini yirim!!


Önümüzdeki haftalarda radikal tariflere girmeyi planlıyorum; ıspanaktır, rokadır, ananastır, pancardır.. Smoothie çılgınlığına hazır mıyıııııııız? (Eveeeeeeeeeeeeeeeet)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder