11 Temmuz 2015 Cumartesi

Labneli sebzeli güveç

Hellü beybiler! Daha yaratıcı bir isim bulmak isterdim ama bu sıcakta beynimin bunları yazacak kadar bile çalışıyor olmasına hayret ediyorum :) Aslında bunu geçen hafta yaptım, yazacak zamanı ise şimdi buluyorum. Fikir çok basit - dolapta ölmek üzere olan şeyleri değerlendirelim! Daha önceli yazılarımdan dolabı sebze meyve doldurup sırf bozulmasınlar diye kendimi "sağlıklı yaşamak zorunda" bıraktığımı biliyorsunuzdur. Bu da onun bi sonucu. Lakin o kadar leziz oldu ki, iki gün sonra Cicoş tavuklu halini yaptı. 

Leziz görünmüyor mu?

Labneli sebzeli güveç

1-2 domates
3-4 patlıcan
3-4 biber
3-4 sap yeşil soğan
bi tutam taze nane
biraz maydanoz
yarım kutu labne

Tarif çok basit aslında. Buruşmaya başlamış patlıcanları alacalı soyduktan sonra küp küp kesiyoruz. Tavaya 2 kaşık kadar zeytinyağı döküp biraz kavuruyoruz. İçine minik doğranmış biberleri de ekliyoruz. Biraz daha kavurduktan sonra rendelenmiş domatesleri (domates yoksa çok az püre de olur) katıyoruz. "Biraz daha pişse yenir" modundayken altını kapatıyoruz.

Yeşillikleri incecik kıydıktan sonra sebzelere ekliyoruz, sonra da labneyi içine boca edip iyice karıştırıyoruz. Benim labnem tuzlu olduğu için tuz eklemedim ama sanırım farklı farklı oluyorlarmış, tatmak iyi olabilir. Doğru güveç kaplarına, yaklaşık yarım saat 200 derecede pişsin, peynirin rengi koyulaşınca hazır. Hem leziz, hem de inanılmaz doyurucu!

Cicoş'un yaptığı tavuklu versiyonunda da tavuklar biraz kavrulduktan sonra süreç aynı oluyor. İkisi de leziz ve ikisi de sebzecikleri kurtarıyor. Labneyi tiramisu yapmak için almıştım aslında, ama 69 kiloyu görünce tiramisu yalan oldu, e bari peyniri kurtarayım dedim :) Bu arada labne miktarı çok olduğu için tam dukan olmayabilir dürüst olmak gerekirse ama ben en başından beri peynir konusunda iyi bir dukancı olmadığım için bence sorun yok ;) (evet, sınırsızca ve her çeşit peyniri tükettim!)

Bu arada dün yine dolabı doldurdum deli gibi, bu akşam mecburen menüde yoğurtlu semizotu var ;) Yanına da havuç eklerim belki, bilmiyorum. Yarın da mantarlı bi şey yapmam lazım - yaşasın sağlıklı beslenme :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder