13 Temmuz 2015 Pazartesi

Kuşkonmaz denemeleri vol 1

Günaydın, günaydın, beniiiiim minik aşkım, günaydın, günaydın sanaaaaaaaa :) Bi tek ben mi takıldım acaba bu jingle'a yoksa sizin de beyninizde melodi dönüyor mu?

Kuşkonmaz diye bi sebze var, ben 29 yaşımda öğrendim varlığını. Home tv gibi yabancı yemek kanallarını izleye izleye merakımdan öleyazarken pahalı olmasını geçip en sonunda bi demet aldım. Çok sağlıklıklıymış, süpermiş, fantastikmiş falan diyorlar ya, bunlar değil önemli olan - sadece merak :) Neyse efem.. 

Görüntü sevimli aslında...

Televizyonda hep ızgara yapıyorlar bunu, biz de önce haşlayıp sonra tavada çevirdik köftenin yanına. Onun fotoğrafı yok, ama olmaması daha iyi. Lif manyağı bi sebze olarak ısırmak parçalamak mümkün olmadı maalesef :( Büyük ihtimalle beceremedik, kabul ediyorum ama yine kendisiyle anlaşamadık. Fakat pes edemezdim tabi ki (yoksa ziyan olurdu) ve hemmmen saplarını kullanmak üzere çalışmalara başladım. Bu arada çiğ halde ucundan accık kemirdik, taze fındık gibi güzel aslında ama bazı yerlerde çiğ tüketilmez dediği için cesaret edemedik öyle yemeye.

Kötü görünen omletim

Sapları normalde ayıklanıyormuş ama "yenir ki bu" mantığıyla gaza geldim - sonuçta insanoğlu olarak ısırgan gibi hasta ruhlu bi otu bile yemeyi başarıyoruz, bu mu kaçacak elimizden?

Kuşkonmazlı mantarlı omlet

10 adet kuşkonmaz sapı
Mantar
Biber
Maydanoz
Yumurta
Tuz / karabiber

Kuşkonmazlar çılgın sert odunumsu bitki olduğu için önce ince ince soğan gibi doğruyoruz. Tavada biraz kavuruyoruz. Sonra biberleri de ekleyip devam ediyoruz. Yaklaşık 5 dakika sonra mantarları da ekliyoruz, 1-2 dakika kavurduktan sonra bi çay bardağı kadar su ekleyip kaynatıyoruz (ölümüne korktum çiğ kalacaklar diye ama pek işe yaramadı evek). Sonrasında yumurta maydanoz derken omletimsi bi şey oluyor işte - e benden tarif bu kadar çıktı beybiler!

Gelelim yorumlara. Sanırım dıştaki kabuğu bi kat temizlemek gerekiyor, ne kadar pişerse pişsin dışında çiğnenemeyen sert bir kabuk kaldı. Ben eski obez olarak çiğnemeden yutabildim ama Cicoş sürekli temizledi. Lakin daha ince kısımlar yumuşak olunca güzel bir tat veriyor. Peki tok tuttu mu? Valla bu tabağı ekmeksiz götürdükten yaklaşık 5 saat sonra acıktım ki arada bi saat spor yapmışlığım da var. Düz mantıkla doyurucu olduğunu da itiraf edebilirim o zaman. Bu arada kişi başı 2 yumurta koydum, onun da etkisi vardır kesin.

El özet, çok aman aman bi lezzeti yok, fiyatı da çok fazla (10 tanesi falan 8 lira en ucuz markette), değer mi? Bence değmez. Ama denedik, içimizde kalmadı, mutluyuz huzurluyuz :) Merak ettiğim başka bi sebze de tatlı patates - lanet yağsın üzerine home tv - onu da zengin hissettiğim başka bi zaman artık..

Sabah sabah bu kadar geyik yeter. Muz+süt+badem smoothiemi içtim, kahvem bitsin dooooğru yürüyüşe :) Sonra da gelip temizlik yapacağım, yorucu bi gün olacak. Sporla ilgili güncellememi de bi ara ekleyeceğim canlar.

Hadi kaldıralım popoları!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder