20 Haziran 2015 Cumartesi

Kahvaltı salatası

Baktım ki aç değilim ama dünyaları yiyesim var, "benim sadık yarim blogum" modunda hemmmen yazmaya başladım beybiler. Buraya yazarken ne kadar uğraştığımı, ne kadar yol kat ettiğimi hatırlıyorum ve ağzımı kapalı tutmayı becerebiliyorum. Mutfaktaki abur cuburlar (aslında kuru yemiş, meyve tarzı sağlıklı şeyler hepsi, en zararlısı hurma) beklesin bakalım!

İki haftadır tazedirekt'ten meyve sebze yağdırıyorum eve. Bi kaç nedeni var. Sanırım en büyüğü internetten alışveriş yapmayı çok seviyor olmam :) Ama kendimi kaybedip gereksiz şeyler aldığım noktalarda vicdanım bi büyük pizza yemiş kadar sızlıyor, ben de mutfak alışverişi yapıp hem buzdolabını dolduruyorum, hem de kendimi tatmin ediyorum. İkincisi evi sebze meyve doldurunca ziyan olmasınlar diye mecburen yemek zorunda kalıyoruz ki bu da zararlı şeyler yememizi engelliyor. Ayrıca yeni keşfettiğim bi şeyi de paylaşayım - her akşam meyve yemeye başladığımızdan beri tatlı krizlerim kontrol altında; üstelik 3 gündür reglim ve hala evde kapalı nutella duruyor :) Dün akşam çilek, bugün de hurma toplarıyla geçiştirdim günü.

Ziyan etmeme takıntım bu sabah kendini kahvaltıda gösterdi. Geçen haftalarda gözleme yapmak için lor peyniri almıştım, yarısı arttı. Lor peynirini tek başına seven varsa parmak kaldırsın! Omletle falan harcarım diyordum ama yumurtaları ziyan etmek istemeyecek kadar anlamsız buluyorum loru. Plus bi sürü domates ve salatalık da var evde daha fazla beklememesi gereken. Sonuç..

Kahvaltı salatası

Lor peyniri
Domates (kabuksuz)
Salatalık (kabuklu)
Biber (evdekinin yarısı çürümüştü, o yüzden az koydum)
Maydanoz
Taze kekik (az koyun, fena acı)

Vee her zamanki gibi hepsini karıştırıyoruz. Tabaklarda biraz da zeytinyağı döktüm üzerine - oh la la oldu!


Dukan kahvaltısı olmuş ya

Dukan kahvaltısı diyorum ama zeytin konusunda Karatay'dan da etkilendiğimi itiraf etmem lazım biraz.. Gerçi sadece 4 tane yedim. Yine de saf zeytinyağı (soğuk sıkım alıyorum) ve zeytin konusunda kendimi kısıtlamıyorum. Bu arada üstteki lavaş Cicoş'un, ekmekler ise dünden yaptığım dukan ekmekleri. 

İtiraf edeyim, normalde kahvaltılarda pek diyeti takmıyorum; haftanın en fazla iki günü olduğu için kasmak istemiyorum. Ama dün akşam hamburger ve patates yediğim için biraz kontrol edeyim dedim. Bu arada dışarıdan değil, ev yapımıydılar. Hatta patates çok az yağ ile fırında (önce fırın poşetinde, sonra yağlı kağıtta çıtırlaşsın diye) yapıldı ve ben bi küçük patates kadarını yedim. Yanında da yarım bira içmiş olabilirim tabi :p Bugün kaldığımız yerden devam mecburen.

Evde bi sürü yeşillik var. Gideyim suya koyayım da akşam şöyle sağlıklı bi salata gelsin masaya. Sonrasında da kivi ve nektarinle cildi içten besleyeceğim. Oooooh mis!

Siz de zayıflamaktan çok sağlıklı beslenmeye takanlardan mısınız acaba? Ben bu aralar öyleyim ve hayat daha eğlenceli sanki :)

Öpenzi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder