11 Eylül 2014 Perşembe

Seyir dönemi özet - 2. hafta

Ooooh tembellik hayatıma dallar budaklar sarmış iyice - blog yazmaya bile üşeniyorum ayol!

Hani motivasyon amaçlı en azından haftada bir özet yapacaktım sevgili popişim? Sayende iki elimle bi klavyeyi bile doğrultamadım - cık cık cık.. Neyse, geç olsun güç olmasın değil mi beybiler? Genel obezite şeysilerine girmeden (bu havada fantastik bi griple samimi olduğum için beynimin pek verimli olmamasından mütevellit) şu iki buçuk haftamı bi gözden geçireceğim.

25 ağustos'tan beri seyirdeyim. Bi gün çılgın protein, bi gün protein artı sebze yiyiyorum. Dukanca dilinde sp (saf protein) ve ps (protein + sebze) olarak kısaltacağım. Yeni yeni diller öğreniyorum resmen. Normalde pek sebze yemeyip genelde viva karbonhidrat ile beslenen bünyem sebze günlerinde kendini vitamine boğma eğilime girdi. Her ne kadar Dukan bünyeyi çökertmez yönünde sağlam kaynaklar olsa da bilinçaltımın bi yerinde "lan ben sebze/meyve yemiyorum, eksiklik olmasın?" paranoyası bi şekilde kurulduğu için böyle bi yönelim var sanırım. (Bu noktada kendime senelerdir ayda bir meyve/sebze yerken kafam neredeydi diye sormayı borç bilirim)(bkz. cevab veremedi) Bu tribin olumlu bir yönü var tabi, o yüzden çok da çemkiremiyorum. 

Benim açımdan en büyük gelişme balık yemek oldu. Bu yaşa kadar toplasan 10 defa falan balık yemişimdir; kokusundan tadından tipinden her şeyinden nefret etmeme rağmen sürekli et tavuk bi yere varamayacağımı görünce (ve vitamin vitaminnnn takıntım da ittiriverince) denemek zorunda kaldım. İyi ki denemişim! Bu yaşa kadar yemediğim tüm balıklardan özür diliyorum (ironiye gel) - bu kadar leziz olduğunuzu bilemezdim.. Lakin hala tüm mutfağın kokmasından kurtulamıyorum, var mıdır bunun bir çözümü acep? Bi de hala çıplak elle dokunamıyorum, üstelik tabakta olsa bile ürkütüyor hala. Sizce de balıklar dinozorlara benzemiyor mu? Korkunçlu!

Bunun dışında baharatlarla aşk yaşıyoruz resmen. Hani hep sürekli ızgara yemekten sıkılıyor ya insanlar Dukan'da; yalan azizim! Sade ızgarayı haftada bir yapıyorum desem yalan olmaz. Onun dışında bas sosu, bas baharatı, bas salçayı - ne sıkıcı ne saman gibi valla. Leziz leziz yemeklerle öküz gibi doyuyorum. Sabahtan hatta bi önceki akşamdan ne pişireceğimi planlamak da son dakika açlığını bastırmak için pis kaka şeyler yememi engelliyor, hem de ev karısı misyonumu tamamlamamı sağlıyor. Özetle yeme içme konusunda gayet mutlu mesut yaşıyoruz canlar.

En başa dönelim. Maalesef 22 gündür hala ve hala ve hala spor yapamıyorum. Dukan Amca yürüyüş zorunlu diyor ama ben popişi kaldıramıyorum ki :( Bi sürü ağlayan suratlar koyasım var buraya.. Diyet tamam, içecek tamam, spor ı-ıh! Çıkmıyor annem; dışarı çıkmayı bırak iki metre uzağımdaki eliptik kardeşin bile tepesine binip kırbacı vuramıyorum. Milyon tane bahane sunabilirim - Cicoş hasta, ben hasta, temizlik var, misafir var falan ama hepimiz bunların yalan olduğunu biliyoruz değil mi? Alt tarafı yirmi dakikamı kendime ayıramıyorum nedense. Hatta onu bile geçtim belli egzersizler var hani sarkma neyin olmasın diye, onları bile yapmıyorum ayol. Biraz kilo verdikten sonra kollar göbekler sarkınca aklım başıma gelecek sanırım ama o zamana kadar hala kendime güvenmiyorum, bunu nasıl çözeceğim bilemiyorum beybiler. Şu grip geçsin de bulmaya çalışacağım bi şeyler (ooooh yine bahane geldi ya, yatar bu plan)

El özet - bugün itibariyle 5,1 kg vermişim. Motivasyon fantastik! Bacaklarım inceldi gibi geliyor, ölçmediğim için emin değilim ama tipim öyle. Sırt ve bel kısmında da incelme var. Lakin bu göbek git-mi-yor! İçine giremediğim bir pantolon vardı; dün denedim ve düğme kapandı. Güzel haber değil mi? Kapandı kapanmasına da düğmenin üst kısmından pörtleyen yağlar hala sinsi sinsi güldüğü için istesem de giyemem. Oradan buradan zayıflayıp göbüşten kurtulamıyor olmam malak gibi yatmamla ilgili gibi geliyor. Yine spor yine spor - hımpf..

(Şizofrenik dönüş alert) Azimliyim - her şeyi yapabildiysem bunu da yaparım. Acı yok Rocky! Kahvaltı yapayım da, eliptiğe adım atacağım bugün. Bu gaza gelmem lazım yoksa sonu yok. Sporu hayatıma eklemezsem 879721312 kilo versem de geri alacağımı biliyorum çünkü. Daha önce 10 kere falan al ver döngüsüne girdim ve tekrar yaşamak istemiyorum bunu. 30 yaşıma obez girmeyeceğim gibi görünüyor, ama 31'de salmak da var değil mi? Madem başladık, tam yapalım - kıçıkırık Dukancı olmayalım. Ama önce mutfağa kadar kalkabilmem lazım, oooof of!

Bu arada beş kilo az geliyor ama.. Çekerken bile omzum ağrıdı - taşımaktan kurtulduğum ağırlık ahan da bu!


Boyun ağrıtan 5 kilo!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder