17 Mayıs 2015 Pazar

Avokadolu somonlu salata ve otlu omlet - yeşilliğin dibine vurdum..

Ayh kendimi ota yeşile bir verdim bir verdim ki sormayın.. Efenim aslında olay yeşilliklerin çok büyük olmasından kaynaklanıyor. 

Şöyle ki, hafta sonu abartacağımı (abartmak yetersiz kaldı, bokunu çıkarttım yemenin) bildiğim için hafta içi düzgün yiyelim düşüncesiyle çarşamba günü yeşillik aldım. Kıvırcık, taze soğan, taze nane, roka ve maydanoz. Çarşamba ve perşembe günleri alttaki leziz salatayı yaptım. (Tabaklar eşşşşek kadar salata / makarna tabaklarından)


Avokadolu somonlu salata

Benim gibi pis cahiller varsa diye not ekliyorum: avokado meyve değilmiş! Benim gözümde hep tatlı bi şey gibi canlanırdı.. Oysa tuzla limonla yeniyormuş. Hatta bu sosta sarımsak, tuz, limon ve zeytinyağı var. Taze çağla/erik arası bir tat odu ve salataya çok yakıştı. Bu arada bildiğim tüm sağlıklı yağları tek öğüne sığdırdığımı fark ettiniz mi beybiler? I luv sağlıklı yaşam!

Öhöm.. Yeşilliklerin sadece yarısı bitti! Kalan yarısını kurtarmalıyım diye, hafta sonu da akşam yemeklerine annelere gideceğimiz için cumartesi sabahı erkenden kalkıp üşenmeden yeşillik yıkadım. Bizim evde yeşillik kullanmak en az bi saat sürüyor, sizde de öyle mi bilmem. O yüzden önce kalan çilekleri de kurtarmak için bademli pembeyi kefir kullanarak yaptım, sonra yeşillikleri sirkeli suda beklettim. Yıkayıp doğraya kadar acıkmıştık zaten :)

İtiraf ediyorum, omlet çok dukan olmadı ama bunun nedeni tamamen benim omlet yapamıyor olmam. Krep gibi kalıp halinde omleti beceremediğim için içine accık un kattım kıvam versin diye. İşe de yaradı. Bi püf noktası da kısık ateşte beklemek - ki ben sabırsız bi aşçı olduğum için beni en çok zorlayan kısım bu (daha da rezil kısmı bu tüyoyu Cicoş'tan öğrenmiş olmam; olmaz olsun benim gibi ev karısı!)


Otlu omlet olur bence ismi

Haaa bu arada tarif süper basit. 


Otlu omlet

Roka
Maydanoz
Taze nane
Taze soğanın yeşil kısımları
4 yumurta
2 kaşık un
Tuz
Karabiber

Hepsini çırp çırp çırp, yapışmaz tavayı iki damla yağı peçeteyle silerek yağla, karışımı dök, ateşi kıs, bekle, çevirirken delir, düşüreceğim diye panik yap, çeviremediğin için ikiye böl, panik halinde çevir, yi. Afiyet olsun :)

Omlet tahmin edemeyeceğim kadar leziz oldu. Hatta akşama kadar durup durup "lan haftaya tekrar yapalım çogzeldi.." diye dedikodusunu yaptık. Ayrıca 30 yıllık hayatıma maydanoz soktuğumu da tekrar hatırlatmak isterim - ki daha önce su böreğinin içinde maydanozları tek tek ayıklayan bir manyaktım. Maydanoz güzel bi şeymiş, evek.

Bu arada evdeki yeşilliklerin hala bitmemiş olmasından mütevellit yarın sabah instagramda bol bol gördüğüm yeşil iksiri deneyeceğim bakalım tadı nasılmış. En kısa sürede yeni bir deneyle karşınızda olmak ümidiyle.. 

Öbücükler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder