27 Mayıs 2015 Çarşamba

Dukan krep ve kahvaltı

Günaydınlar günaydınlar demek istiyorum beybiler, ama saat 12:23 olduğundan hafiften utanmıyor da değilim. Yine de son 3 haftada hafta sonu dahil süper erken kalktığımı düşünürsek bu sevgili yıllık izin günümde biraz tembelliği hak ettim ;)

Hayatımda çok değişik gelişmeler oluyor bu arada. İş olsun güç olsun ev olsun.. İstikrarlı olan tek şey oburluğum - ühühühühüh.. Kendimi kaybederek yiyorum. Bunun suçunu biraz kayınvalideme attığım doğrudur; nişandı, misafirdi, doğumgünüydü diye her hafta ona gidiyoruz, e o da bize sürekli leziz yemekler yapıyor! Ammmaaa... 2 içli köfte yiyip bırakmak yerine 5 tane yemek benim suçum. Meali, yine kimsede suç yok aslında, sadece bahane. Hımpf..

Bu sabah dolaptaki lavaşa, cornflakes'e vs baktım acıkınca. Sonra titreyip kendime geldim ve aylaaaar sonra dukan krep yaptım. Diyete ilk başladığımda evden çalışıyordum, o yüzden sürekli yemeklerimi kendim hazırlıyordum. İş güç olunca düzen biraz bozuldu mecburen. Sonra ben daha da bozdum, dışarıdan yemeye de başladım. Öhöm.. Sabah sabah canımızı sıkmayalım, lezzetli kahvaltının mutluluğunu yaşamaya devam edelim.

Dukan krep

2 kaşık yulaf kepeği
2 yumurta
Tuz
Göz kararı süt

Göz kararı lafına gıcık oluyorum ama ben krebi biraz farklı yapıyorum. Dukan krep normalde daha koyu kıvamlı olurken, benim yaptığım normal krep gibi akışkan oluyor. Bunun iki avantajı var. Hem pişirmesi daha kolay (daha uzun sürse de), hem de miktar daha fazla oluyor, gözüm doyuyor :)

5 tane leziz krep
Tüm malzemeleri çırp çırp çırp, krep tavasını peçeteyle yağladıktan sonra dök, üst kısmı baloncuk oldukça çevir, yanında ıvır zıvırla mideye indir. Afiyet olsun. Ufak bir not ekleyeceğim; ilk krebin tadına mutlaka bakın. Benim gibi tuz koyma özürlüyseniz (genelde unutuyorum tuz koymayı) eksikliği fark edip tuz ekleyebilirsiniz.

Yanına da böyle leziz bir tabak hazırladım, şimdi de kahvemi içiyorum. Ooooh değmeyin keyfime :)

Domatesler lezizdi!

Bu arada domatesleri alırken komik bir olay yaşadım. Sokakta minik bi kamyonetin arkasında domates ve kayısı satıyorlardı. Teyze "2 kilo 5 lira" diye bağırırken amca "Bağırma, zabıta gelecek" dedi. Teyzenin cevabına hala gülüyorum - "Haa ben bağırmasam kocaman arabayı görmüyorlar zaten!"

Süper günler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder