22 Mayıs 2015 Cuma

Omega 3 deposu doyurucu salata

Günaydın canlar. Yeşilliklerle tanışma sürecime çiğ semizotunu da ekledim. Daha önce yemeğini yemişliğim var, ama çiğ yenmez diye düşünürken "lan zaten salatadaki tüm otlar çiğ, neden bu da olmasın" dedim ve kolları sıvadım.

Öncelikle itiraf kısmı. Bloga bu kadar ara verdiğimde ne olduğunu hepimiz biliyoruz artık değil mi? Eveeeet öküz gibi yeme mode on! Bu salatadan önceki gün pizza söyledik efem. Yanına sarımsaklı ekmek falan da ekleyince doğal olarak pizza arttı. Ben de ertesi güne kalan iki dilimi yerken sırf daha az vicdan azabı çekeyim diye yanına bu salatayı yaptım - maksat sağlıksızlığı dengelemek! Peki işe yaradı mı? Tabi ki hayır! Üzerinden iki gün geçti ama ben hala her gün büyüdüğünü hissettiğim göbeğime bakıp kendime sinirleniyorum. 

Ara ara gaza gelip öküz gibi yerken sonra kendime sinirleniyor olmam kötü bir döngü. Oysa diyet yaparken böyle anlamsızlıklar yaşamıyordum; her gün hafifliyor olmam beni çok mutlu ediyordu. Zayıflama kısmını geçersem sağlıklı bi şeyler yemek bile iyi geliyordu. Oysa şu an o diyet moduna tekrar girmek için gerçekten enerjim yok. Motivasyon hala dipte ve devam edemiyorum. Bu sabah yine 67,5 uyandım (ki dün migren atağı sayesinde kustuğumu düşünürsek pek bi şey yemedim diyebilirim) ve bu beni mutsuz ediyor. Buna rağmen ekmeğim yok ve sabah yine simit basacağım bünyeye. Mutsuzum..

Neyse, tarife geri dönelim.


Çiğ semizotu salatası
Yol kenarındaki köylü teyzelerden alınan bir demet semizotu kökleri kesildikten sonra sirkeli suda bekletilir. Sonra "lan bu nasıl temizlenecek" diye kafayı yiyerek saplarının bi kısmı daha kesilir. Elde kalan yapraklarda hala çamur olduğu için bi posta daha sirkeli suya basılır. Yaklaşık 2 saat sonra delirilip tekrar tekrar yıkanır. Haşlanmaz, pişirilmez, kızartılmaz, çiğden götürülür.

Dolabın köşesinde kalmış zavallı yoğurt sevinç gözyaşları eşliğinde kaseye koyulur. İçine bir diş doğranmış sarımsak, accık zeytinyağı, tuz, karabiber ve keten tohumu boca edildikten sonra bi kenarda kuzu kuzu bekleyen semizotuna dökülüp karıştırılır. Ben fantezi olsun diye biraz da çekilmiş badem döktüm üzerine ama pek gerekli değil işin doğrusu - maksat bademleri kullanayım da rondomu yaktığıma değsin! (Bu arada kullanım kılavuzundaki 10 saniyeden fazla çalıştırmama uyarısının bi nedeni varmış. 30 saniye kesintisiz çalışınca motorun yanık kokusuna kablodan çıkan dumanlar eşlik ediyormuş ki evlerden ırak!)

Çiğ semizotu oldukça ekşiymiş, tadını çok sevdik. Kuzukulağına benziyor diyebilirim hatta. Ayrıca nedensiz bi şekilde çılgın tok tutuyor. E tabi omega 3 deposu olduğunu da hesaba katarsak pek bi sağlıklıyız ayol ;) Bonus olarak keten tohumunu da bastım.. Oyh oyh.. O değil de canım istedi yine. Dur bakayım akşam teyzeler oradaysa bi demet daha gitsin bu akşam. Lakin bu sefer içine çekilmiş ceviz de koyacağım, çok yakışır gibi geldi. Belki biraz da nar ekşisi.. Afiyet olsun!


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder